måndag 13 september 2010

Jag tycker inte om vatten

Författare och illustratör: Eva Lindström
Förlag: Alfabeta
År: 2010

Alf hatar vatten i alla dess former. Allt vatten som kan blöta ner honom. Och överallt finns det. Bättre är det åtminstone på vintern när allt vatten har fryst och inte blötar ner på samma sätt.

Jag gillar Eva Lindströms underfundiga berättelse men en bra knorr på slutet. Frågan, som alltid med hennes bilderböcker, är dock vad barnen tycker. Jag har bland annat läst Hit med våra mössor!, Jag rymmer! och Sonja, Boris och tjuven för eleverna och ingen var någon speciell favorit för dem. Det krävs att man pratar ordentligt om dem och har tid att noga studera bilderna. Sammanfattningsvis: en bra bok för mig, men nog ingen favorit för barnen.

Typ av bok: bilderbok (Hcf)
Finns boken att låna?

Bokbloggar som har skrivit om boken:
Barn&ungdomsboksbloggen
Barnboksprat
Bokhora
Bokunge
Flaskposten

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails