söndag 7 april 2013

Fatta eld

Författare: Suzanne Collins
Originalspråk: engelska
Översättare: Lena Jonsson
Förlag: BC
År: 2008
Sidor: 319
Serie: andra delen i Hungerspels-triologin
Typ av bok: ungdomsbok (uHce)
provläs

Jag älskade Hungerspelen och har länge gått och klappat på tvåan. För ett bra tag sedan var det så äntligen dags! Jag trodde det skulle bli en bok jag slukade, som med första delen, men jösses vad segt läsningen av denna har gått. Långt ifrån lika spännande som första! Problemet var nog delvis att jag redan hade hört att Fatta eld skulle vara rätt lik Hungerspelen i upplägget och därför visste jag ju vad som komma skulle men startsträckan var oliiiiidligt lång. Det gav mer bakgrund och information om världen men ur action-synpunkt var det vedervärdigt. Redan i Hungerspelen kände jag att det var rätt lång startsträcka men här var det först precis i slutet det började hända lite.

Jag kommer nog läsa även den avslutande delen vad det lider men det kommer nog att dröja. Hade dock varit kul att få veta hur allt slutar.


Andras tankar om boken:
Bokhora
Boktoka
Matildas läshörna

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts with Thumbnails